Ekonomi

Doğa Koleji uzmanlarından öğrenci ve ailelere sömestr tatili tavsiyeleri

Doğa Koleji, öğrencilerin yoğun bir eğitim dönemini geride bıraktıklarını, tatili yenilenmelerine, gelişmelerine ve kişisel donanımlarına katkı sağlayacak bir ilgi olarak görmelerinin her öğrencinin fiziksel, duygusal ve sosyal gelişimine gözle görülür bir fayda sağlayacağını belirtti.

Doğa Koleji’nden yapılan açıklamaya göre, velilerin sömestr tatilini çocuğun ihtiyacına göre planlaması bu süreci en sağlıklı şekilde geçirmesini sağlayacak. Tatili planlarken çocuğunu sürece dahil etmesi ve bahsi geçen faydayı içselleştirmesi her ebeveyn için değerlidir.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Tabiat Koleji Okul Öncesi & İlkokul Rehberliği Bölüm Başkanı Büşra Aparan Akın, tatilin en değerli amaçlarından birinin dinlenmek olduğunu belirterek, öğrencilerin hem fiziksel hem de fiziksel olarak dinlenmeye zaman ayırmaları gerektiğini söyledi. ve zihinsel olarak.

Akın, “Eğitici ve eğlenceli sosyal aktiviteler iyi bir tatil planının ilk adımı olabilir. Birlikte yaşa uygun masa oyunları oynayabilir, film izleyebilir, kitap okuyabilir, farklı tarifler denemek gibi ev içi aktiviteler planlayabilirsiniz. Bilgisayar ve ekran karşısında kontrollü ve planlı bir şekilde, aile ve arkadaşlarla sosyalleşmek için zaman geçirmek, öğrencileri duygusal ve sosyal yönden de mutlu edecektir.” terimleri kullandı.

Akın şunları söyledi:

“Küçük yaş grubundaki öğrenciler için hayal güçlerini geliştirecek etkinlikler, hafıza ve dikkat becerilerini geliştirecek etkinlikler yapılabilir. Okul öncesi ve ilkokul öğrenci kümeleri oyun ve etkileşimin bol olduğu etkinlikleri tercih edeceklerdir. ailecek keyifli vakit geçirebilirler.Tatil döneminde öğrenciler tamamen oyun veya akademi odaklı zaman geçirmelidirler.“Bu yaş grubu için aktivite veya okuma için zaman belirledikten sonra veliler oyun zamanı ayırabilir.”

Doğa Koleji Lise Rehberliği Bölüm Başkanı Işıl Can, yarıyıl tatilinin sınav hazırlık sürecinde olan ortaokul ve lise öğrencilerinin kendilerini değerlendirmeleri, yaptıkları iyilikleri değerlendirerek ikinci dönem için hedef belirlemeleri için bir fırsat olduğunu anlattı. ilk dönem ve daha iyi ne yapılabilirdi.

Can, “Öğrenmekten zevk aldıkları bahisler, varsa elde etmekte zorlandıkları kazanımlar ile ilgili noktaları belirleyerek akademik becerilerini geliştirme sorumluluğunu üstlenebilirler. Kariyer hedeflerini lise yıllarında belirlemeye başlayan öğrenciler cevap arayabilirler. hangi derslerden hoşlandıkları, üniversitede hangi bölümde okumak istedikleri ve gelecekte hangi meslek sahibi olmak istedikleri gibi sorulara cevap arayabilir, ilgili bahisler hakkında araştırma yapabilirler.” değerlendirmesini yaptı.

Doğa Koleji Ortaokulu Rehberlik Bölüm Başkanı Gülşen Aksu, okulda akranlarıyla sosyal ilişkilerini geliştirecek bir ortamı olan çocuklar için tatillerin teknoloji ve internet kullanımının sınırsız olduğu zamanlar olabileceğini belirtti.

Aksu sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu nedenle yeni ortamlarda sosyalleşme, aile büyükleriyle vakit geçirme ve bağ kurma fırsatları yaratmak sosyal duygusal gelişim için değerlidir. Tatil programında spor faaliyetleri, drama, enstrüman çalma gibi sosyal becerileri güçlendirecek etkinliklere yer verilmesi Tatilin verimli geçmesini sağlayacaktır.Vaktiniz varken kendinizi dinleme zamanı.Rahatlatıcı müzikler dinlemeyi, gevşeme egzersizleri yapmayı, hatta sessizce mandala boyamayı unutmayın.

Bireyin kendini geliştirmesini sağlayacak en değerli etkinliklerden biri de kitap okumak, ilgi alanına uygun kitap ve dergiler almak, aileye okuma saati yapmak ya da aileden her bireye bir kitap okutup sonrasında konuşturmaktır. Öğrencilerin tatili eğlenerek geçirmeleri, yoğun programları nedeniyle vakit ayıramadıkları sinema, tiyatro, konser gibi etkinlikleri incelemeleri ve takdir etmeleri etkili olacaktır.

karatay-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu